سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

90/2/8
7:15 ع

دعوای خانم ها اقایون به شعروشاعری و ادبیات هم رسیده بد نیست ما هم بهش دامن بزنیم چند دقیقه ای تو این دنیا ی بی سرو ته این دعوا بگذرونیم.

به نام خدایی که زن افرید     حکیمانه امثال من افرید

خدایی که تو را از لجن       و بعد مرا از لجن افرید

برای من انواع گیسویو مو     برای تو قدری چمن افرید

مرا شکل طاووس وتورا       شبیه بز وکرگدن افرید

به نام خدایی که اعجاز کرد   مرااهو ختن افرید

تو را روز اول به همراه من     رها در بهشت عدن افرید

و بعد امد از روی  لطف     مرا بی کس وبی وطن افرید

 خدایی که زیر سبیل شما    بلدنگو به جای دهن افرید

وزیر و وکیلت رییست نمود    مرا خانه خفن افرید

برای تو یک کیس خوب     شراره پری نسترن افرید

برای من اما فقط یک نفر     برد پیت مرا حسن افرید

برایم لباس عروسی کشید و    عمری مرا در کفن افرید

به نام خدایی که سهم تورا    مساوی تر از سهم من افرید

خوب از اون جا که اقایا نو روشون زیاده یکی از همون پرو ها به این شعر جواب داده

به نام خدایی که مرد افرید     که بر حسن صنعش هزار افرین

خدایی که از گل مرا خلق کرد کرد       چنین عاقل و بالغ و نازنین

خدایی که مردی چو من افرید        و شد اسم او احسن الخالقین

پس از افرینش به من هدیه داد     مکانی درون بهشت برین

خدایی که بس مرا خوب ساخت   ندارم نیازی به لاک همچنین

رژ و ریمل و خط چشم       تو زیبایی ام را طبیعی ببین

دماغ و فک و گو نه ام کار اوست    نه کار پزشک و پرنز همین

نداده مرا عشفه مکر و ناز        نداده دم مشک من اشک و میز

مرا ساده و بی ریا            مرا از حسرت و بی خشو مو کین

 زنی از همین  سادگی سود برد     گفت از ان سیب قرمز بچین

من ساده چیدم از ان تک درخت     ودادم سیبیر به او چون انگبین

چو وارد نبودم به دوز و کلک     من افتادم از اسمان به زمین

والبته در این مرا پند بود     که ای مرد پاکیزه و محجبین

تو حرف زنان را از ان گوش گیر     و بیرون بده ان را از این

که زن از همان بدو پیدایشت      نشسته تورا در کمین

جان من پرویی هم حدی دارد اگه مرد بو دی می گفتی نمی چینم

 

 

 


مشخصات مدیر وبلاگ
 
مرضیه احمدی[0]
 

سلام دوستان با تشکر از ورودتون به این وب لاگ امید وارم خوشتون بیاد اگه نظری دارین حتما بذارید هستم دارم تلاش می کنم کارمو گسترش بدم به نظر و راهنمائی شما نیاز مبرم هست


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
صفحه‌های دیگر
دوستان
 
موسیقی


ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ